Ruim tien jaar geleden zette het toenmalige ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM) vol gas in op 'Het Nieuwe Rijden'. Een andere rijstijl - sneller opschakelen, bandenspanning controleren, auto laten uitrollen - moest de uitstoot van CO2 reduceren In speciale reclamespots op televisie gaven de broers Ko en Luuk Doeks uit het Overijsselse Hasselt invulling aan een reclamecampagne rond Het Nieuwe Rijden, bedoeld om de Nederlandse automobilist zuiniger en schoner te leren rijden.
Snelheid verhoogd
Inmiddels is Het Nieuwe Rijden geen overheidsbeleid meer. Sterker nog, de afgelopen tijd is op steeds meer snelwegtrajecten de maximum snelheid verhoogd. Is de campagne voor Het Nieuwe Rijden mislukt?
Advertentie
Dit is reclame van STER
Het voorlichtingsspotje van destijds, met de Doeks uit Hasselt:
NEEM EEN COOKIE
Jammer! Door je cookie-instellingen kan je dit deel van de site niet zien. Als je de 'sociale cookies' accepteert, kan je dit deel wel zien.