Holenspin
Tussen de planten in onze tuin heeft zich een spin gevestigd in een holletje met nauwelijks een web. Hoe komt dat beest aan zijn eten? En wat voor spin is dat ?
Tussen de planten in onze tuin heeft zich een spin gevestigd in een holletje met nauwelijks een web. Hoe komt dat beest aan zijn eten? En wat voor spin is dat ?
Dit lijkt een rivierkreeft. We troffen het dier aan op een fietspad in de vroegeavond in Schiedam. Is het normaal dit dier aan te treffen?
Op bezoek bij iemand liep deze spin over het laminaat.Ze waren er bang voor maar ik heb de spin voorzichtig naar de tuin verplaatst.Heb niet de indruk dat de spin kon bijten, toch maar niet vast gepakt en in een legepot geschoven. Een gewone huisspin ?De foto is voor mij te onduidelijk, kon er geen ...
Het lijkt op een wesp., maar wat voor een insect is dit? Zie deze insecten regelmatig in onze tuin in Leidsche Rijn Utrecht.
Welke kever is dit?
Is dit een boomhommel?
Eigenlijk geen vraag maar een antwoord aan Jeanette 1 i.v.mde foto op de site, waarvan ik tekst en beschrijving heb gecorrigeerd.Bedankt Jeanette.Hgr. Helga
Mijn vraag is, wat voort soort Libelle heb ik hier mogen gezien ?
Wormer Noord-Holland.De achterste vlinder vloog tegen ons raam en werd daarom door ons opgemerkt.Hij kroop daarna weg achter de licht gekleurde. Welke soort is het en waarom deed de donksre mot dat?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.