pottenbakkerswesp ?
Nog een foto, waar de kokerachtige taille is te zien en de poten
Nog een foto, waar de kokerachtige taille is te zien en de poten
In de droog/natte sloot van Champ d'Icare zijn heel veel wespachtigen in de weer, met een pijpachtige taille waar iets aan bungeld. We hebben gezocht en denken, dat het een pottenbakkerswesp is. Maar is dat zo
Dit insect heb ik bij West Zaan gezien. Het zit op een Kale Jonker. Ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken, is het een nachtvlinder, vlieg of nog wat anders?
Is dit de bruinrode heidelibel?Zat vandaag in onze tuin in een plaats in Zuid-Holland.
Wie weet welk rupsje dit is. Het was erg klein en in de maand mei gefotografeerd.Het was in Noord-Brabant en helaas weet ik niet waar het op zat>
Wie weet welke blindwants dit is? Ik weet niet meer waar ik het heb gefotografeerd maar in ieder geval in Noord-Brabant. Is er eigenlijk een goed boek om wantsen te determineren? Alvast bedankt allemaal.Gr. wilma
Mogelijk een uitje, maar welke?
Zou dit het mannetje veldhommel kunnen zijn?
Ik houd heel erg van dieren en vogels spotten in het bos. Nu krijgen wij de laatste tijd vaak kleine insecten in ons haar. Weet iemand wat dit voor insect is?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.