Wat is dit voor beest?
Vanmorgen gevonden op de vensterbank in woonkamer, nu buiten gezet. Ik heb geen idee wat dit is.
Het lijf is ongeveer 2 tot 3 cm groot.
Vanmorgen gevonden op de vensterbank in woonkamer, nu buiten gezet. Ik heb geen idee wat dit is.
Het lijf is ongeveer 2 tot 3 cm groot.
welke soort spin is dit.
Afgelopen zondag gezien in Duitsland: diepholz
hoogveengebied
Op 24 oktober waargenomen in boswachterij De Elzen in Dordrecht.
Mijn gedachten gingen uit naar een hangmatspin, maar ik kom daar toch geen goede afbeelding van tegen.
Kent iemand deze?
Dit insect ( zie foto) zat op een keukenkastje. Wij hebben het nog nooit eerder gezien. Wat voor een insect is het?
Welk groen insect met erg lange voelsprieten kan dit zijn?
Zondag 30 oktober 2016 werd de zuidgevel van ons huis bevolkt door honderden lieveheersbeestjes. Voor zonsondergang waren ze verdwenen. Mogelijk in de spuimuur, maar zeker weet ik dit niet. Vraag: kan iemand mij vertellen of deze gigantische samenscholingen in dit moment van het seizoen gebruikelijk...
Afgelopen week troffen wij op Mallorca deze rups aan. Grootte van een olifantsrups, maar geen "ogen" en ook geen dreigende en opgeheven houding. Bij aanraken woest kronkelen en dan oprollen. Is het er toch één?
Deze kwamen wij tegen bij het Zweefvliegveld Schinveld, Rode beekdal. Erg grote spin liep over de weg, opgepakt en toen hij aan een draad hing was bijzonder mooi om te zien, rood zwart witte kleuren.
Laat deze zomer namen hoornaars op de Wouwse golfbaan 3 spreeuwenkasten in gebruik om daarin en omheen grote nesten te bouwen. Nu lagen er deze week bij een van de nesten een paar grote stukken nestmateriaal op de grond en kon ik deze eens goed bekijken. De dikte van de vellen was 0,5 mm en verpulve...
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.