weet iemand wat voor insect dit is?
Dit insect fotografeerde ik op het mooie Griekse eiland Limnos. Ik vermoed een sluipwesp, maar wil graag precies weten hoe dit beestje heet.
Dit insect fotografeerde ik op het mooie Griekse eiland Limnos. Ik vermoed een sluipwesp, maar wil graag precies weten hoe dit beestje heet.
dit mooie insect kwam ik tegen op het Griekse eiland Limnos. Het lijkt mij een sluipwesp, maar ben daar niet zeker van. Het heeft een heel dunne verbinding tussen het voor en achterlijf. Ik hoop dat iemand mij de juiste naam kan noemen.
Ook deze vlinder fotografeerde ik op het prachtige eiland Limnos. Ook van deze vlinder zou ik graag de naam willen weten.
Deze vlinder fotografeerde ik op het Griekse eiland Limnos.Ik zou graag de naam van deze mooie vlinder willen weten.
Gisteren gevonden in Venlo in mijn tuin op de stoep langs de hortensia's deze fraaie harige rups met een zwart lijf en bruine haren in borstels. Helaas niet de poten goed bekeken. Wie helpt me verder ?
Groet, Piet
tijdens de het spinnen tel weekend was er een mooie kaart beschikbaar die je kon helpen om de naam van een spin te achterhalen.
is er zoiets ook voor "hommels en bijen"
en zo ja waar moet ik dan kijken om dat te bemachtigen.
m.vr.gr.
Dirk-Jan
Dit insect trof ik aan op de uitgebloeide knop van een teunisbloem. Het is hooguit een mm of 8.
Mogelijk een van de sikkel- of roofwantsen.
Ongeveer 2 cm groot. Geen vluchtgedrag.
Wie geeft meer duidelijkheid?
Deze spin van ca 3 cm kwam thuis uit mijn berging.
Kent iemand hem/haar ?
Gr.Dirk
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.