vreemd insect
Hier kwam de kat van mijn dochter mee thuis in A'dam noord. Welk insect is dit?
Hier kwam de kat van mijn dochter mee thuis in A'dam noord. Welk insect is dit?
Dit kwam ik tegen op de mossige bodem van het bos, op de Maashorst, vlak onder een boom. Het lijkt op iets van een insect, een larve of pop ofzo? Maar ik kon het totaal niet thuisbrengen. Misschien is op de foto niet helemaal te zien hoe groot het was; ik schat een centimeter of 4.
Beide beestjes zijn mij niet bekend, maar het lieveheersbeestje (neem ik aan) laat ik maar voor wat het is. Het gaat mij vooral om het andere kruipertje wat veel op die op mijn vorige foto/vraag lijkt.
Leek mij een roofdiertje dat het LHbeestje bedreigde, maar dat liep goed af. Foto niet e...
Ik denk ( ook) een wants, maar heb al even bij de soorten gekeken maar zag niet iets vergelijkbaars.
gisteren in het bos op de grote brandnetel deze wants gezien.
Bij soortenbank wantsen kan ik deze soort niet vinden
vandaag zag ik op een van mijn knopig Helmkruid planten deze rups zitten.
Het lijkt me de rups van de Helmkruidvlinder alleen de gele kleur ontbreekt. Welke kan het dan zijn?
Gisteren in de tuin op de stene deze vlinder gevonden, was dood.
Wat is het voor vlinder?
Vanmorgen kwam ik dit prachtige vliegje tegen, naar mijn idee een boorvlieg. Weet iemand hier iets meer over? Welk soort is dit?
mijn notalaar van 18 jaar oud is verschrikkelijk aangetast door de walnootboorvlieg. gevolg geen of weinig bruikbare nioten.
hoe krijg ik die wormen/vliegen verdelgd?
wat naar de toekomst toe?
graag iemands raad
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.