Welke spin
Ik kwam vandaag een spin tegen in een natuurgebied in Dordrecht. Hij zat op een brugleuning.
Hij lijkt wat op een platte wielwebspin (Nuctenea umbratica). Kan dat kloppen of iemand een andere idee?
Gr.Dirk
Ik kwam vandaag een spin tegen in een natuurgebied in Dordrecht. Hij zat op een brugleuning.
Hij lijkt wat op een platte wielwebspin (Nuctenea umbratica). Kan dat kloppen of iemand een andere idee?
Gr.Dirk
Wie kan mij helpen deze rups op naam te brengen?
Vandaag gevonden, op een rozenstruik, in een woonwijk, in Lelystad. Waarschijnlijk niet van een vlinder omdat het meer dan vier buikpoten heeft. Zie foto's.
Alvast bedank! Leo
Graag zou ik de naam van deze Wants weten...
Ik kwam hem tegen in mijn Kruidentuintje.
met vriendelijke groet,
Henny Pen
Enkele dagen terug gefotografeerd in de Brunssumerheide
en ondanks zoektocht de naam niet kunnen achterhalen.
hallo,
ik had een aantal weken( minimaal 4 weken) een vlinder op de muur zitten bij onze trap, durfde hem niet aan te raken wilde hem gewoon met rust laten, vanochtend wilde ik de trap oplopen en zag tot mijn verbazing dat hij wegvloog door de tuindeuren naar buiten, het leek op een atalanta...
Aan de kenmerken op de vleugels dacht ik dat het hier gaat om een
scheefbloemwitje. Ze worden momenteel waargenomen in Zuid Limburg !!
Deze gezien in de "open " Europese vlindertuin van de passieflorahoeve in de Harskamp.
Ben er niet zeker van, vandaar !!
met vriendelijke groet, Sjuulke.
Is dit een viervlekwielwebspin of een sinaasappelspin? Of nog een andere spin?
omdat deze vlinder geen dubbele witte stip in het oogje heeft is het volgens mij geen oranje zandoogje, maar is het dan een hooibeestje en zoja welke dan?
Deze spotte ik gisteren vlak bij mijn huis in Dordrecht.
Omdat hij wat kleuren heeft die lijken op een goudwesp, heb ik een foto bijgevoegd waarop zijn lijfje goed zichtbaar is.
Ik kan hem echter niet terug vinden. Wat zou dit zijn?
Gr.Dirk
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.