Beetje gestreept Hannitsko Geplaatst op 10-09-2022 om 22:16 Deel op Facebook Deel op Twitter Motje, ik denke een soort uiltje.Kan hem niet vinden op de site ALLE VLINDERS
jeanette Geplaatst op 11-09-2022 om 20:44 Ja, altijd lastig omdat er wat gelijkende soorten zijn. En dan moet je heel goed naar de details kijken. British lepidoptera is een site en dan kun je hier verder zoeken bij de Cambinae..Hier heb je een determinatiesleutel. En hier kun je de Crambus-soorten op wrn. bekijken.En daarbij kwam ik uit op genoemde soort. ..maar ik kan er ook naast zitten hoor. Kijk zelf ook nog maar even Hanneke
Hannitsko Geplaatst op 11-09-2022 om 20:03 Dank je wel Jeanette.Toen ik bij de grasmotten ging kijken zag ik er nog twee die er erg op lijken.De streepjesgrasmot (Crambus pratella) en de British lepidoptera.Erg verwarrend allemaal.Ik houd het hier dus maar op.groet Hanneke
jeanette Geplaatst op 10-09-2022 om 22:43 Deze moet je bij de microvlinders zoeken. Hanneke.Het is een vroege grasmot (Crambus lathoniellus).
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Ja, altijd lastig omdat er wat gelijkende soorten zijn. En dan moet je heel goed naar de details kijken.
British lepidoptera is een site en dan kun je hier verder zoeken bij de Cambinae..
Hier heb je een determinatiesleutel. En hier kun je de Crambus-soorten op wrn. bekijken.
En daarbij kwam ik uit op genoemde soort. ..maar ik kan er ook naast zitten hoor. Kijk zelf ook nog maar even Hanneke
Dank je wel Jeanette.
Toen ik bij de grasmotten ging kijken zag ik er nog twee die er erg op lijken.
De streepjesgrasmot (Crambus pratella) en de British lepidoptera.
Erg verwarrend allemaal.
Ik houd het hier dus maar op.
groet Hanneke
Deze moet je bij de microvlinders zoeken. Hanneke.
Het is een vroege grasmot (Crambus lathoniellus).