Ik zit nu zondag 30-12 te luisteren naar npo1 vroege vogels , en het gaat over Bhutan een piepklein staatje ter grootte van Nederland

Wat me weer verbaast is de mens weer bezig is om iets wat honderden en misschien wel langer ook nog zonder inmenging van buitenaf prima heeft gefunctioneerd weer wil gaan veranderen

Er zijn al weer mensen bezig die weer zo nodig alles in kaart moeten brengen over de flora en fauna daar

En wat ik erger vind ze gaan weer kijken hoe ze de rijst oogst omhoog kunnen krijgen en in hun ogen schadelijke dingen weer kunnen vernietigen

Mijn vraag nu is , Wanneer houd die ongebreidelde zucht om alles te willen weten en te veranderen in de wereld eens op ?

Het is juist door die inmenging in allerlei landen en zaken betreffende de natuur dat we nu met de problemen zitten die zo langzamerhand het leven op aarde bedreigen

Bhutan heeft een oppervlakte ter grootte van Nederland en 800.000 inwoners die het honderden jaren prima gered hebben en dat nog doen trouwens zonder interventie van mensen die ze wel even zullen vertellen hoe ze het anders moeten doen

mvg Karel Buitenkamp