Het is een schitterende foto. Voor mij een Mooiste.
gr.sjani
Mariet van Vugt
Dank aan iedereen voor het meedenken.
Laten we het maar gewoon op mycena houden.
sjanivanophemert
Wat een mooi foto . Als je wil zeker weten of het de Kleine Bloedsteelmycena is , dan moet je wel een exemplaar uit elkaar halen , het steeltje moet donkerbruin sap bevatten , zoals ook de grote dat heeft, maar de lamelsnede van de kleine zijn roodbruin. Hierbij een foto van een goedgekeurd exemplaar, van mijn waarneming een aantal jaar geleden. Het kan dus zonder een microscoop.
jeanette
Daar heb je wel een punt Dick, alhoewel ze in N.Brabant wel zijn gevonden.
Ik denk niet dat dit de zeedenmycena is, die komt volgens de boeken voor op kegels van zeeden en deze kegel is zeker niet van een zeeden. Een mycena is de paddenstoel wel zeker maar zekere determinatie denk ik alleen m.b.v. een microscoop. Gr. Dick
jeanette
Of een Zeedenmycena - Mycena seynesii.......die op kegels voorkomt.
Fraaie foto!
Heb je nog een foto waar de binnenkant duidelijker opstaat?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Het is een schitterende foto. Voor mij een Mooiste.
gr.sjani
Dank aan iedereen voor het meedenken.
Laten we het maar gewoon op mycena houden.
Wat een mooi foto . Als je wil zeker weten of het de Kleine Bloedsteelmycena is , dan moet je wel een exemplaar uit elkaar halen , het steeltje moet donkerbruin sap bevatten , zoals ook de grote dat heeft, maar de lamelsnede van de kleine zijn roodbruin. Hierbij een foto van een goedgekeurd exemplaar, van mijn waarneming een aantal jaar geleden. Het kan dus zonder een microscoop.
Daar heb je wel een punt Dick, alhoewel ze in N.Brabant wel zijn gevonden.
Niet goed genoeg naar de kegel gekeken.....
Ik denk niet dat dit de zeedenmycena is, die komt volgens de boeken voor op kegels van zeeden en deze kegel is zeker niet van een zeeden. Een mycena is de paddenstoel wel zeker maar zekere determinatie denk ik alleen m.b.v. een microscoop. Gr. Dick
Of een Zeedenmycena - Mycena seynesii.......die op kegels voorkomt.
Fraaie foto!
Heb je nog een foto waar de binnenkant duidelijker opstaat?