Doodskopvlinder kokon
Bij het schoonmaken van de plantenbakken deze cocon aangetroffen. Vorige maand op 10 juli op dezelfde plaats een rups van de doodskopvlinder aangetroffen. Deze hebben we toen ondergronds bewaard. Op 12 augustus is deze uit de grond gekomen en weggevlogen. We hebben dit exemplaar ook met wat grond bedekt omdat we denken, maar niet zeker weten of het ook een doodskopvlinder wordt.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Wat geweldig!! Ja, de pop was al heel donker geworden en dat gebeurt vaak op het einde van die periode, dus prachtig dat je net op tijd was. En het inderdaad genoemde soort is. Vaak blijven ze zo een poos zitten, maar ik zou de vlinder wel op enig moment naar buiten brengen om op zoek te gaan naar voedsel en naar een partner .....
hier en hier is meer interessants over de Doodshoofdvlinder te lezen en te zien.
Vannacht heeft de doodskop vlinder zich ontpopt en zit boven in de tak, heeft kennelijk geen haast om weg te vliegen, we wachten maar af en hopen nog een meer actieve foto te kunnen maken.
Dan moet het helemaal goed komen Martin; laat ons weten hoe het verder verloopt!
Staat zeker niet in de zon..... en achter zonwerend glas
Vergeten, lijkt me goed als je het niet in de zon zet, maar liever op een plek wat meer in de schaduw. Zo doen wij dat hier ook.....
Geweldig Martin! Lijkt helemaal goed en zo doe ik het zelf ook.
Wil je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen?
Goed idee van de vaas, staat in de keuken met uitzicht
Lijkt er wel sterk op, Martin.
Als je hem uit zou kweken krijg je zekerheid. Je kunt dat doen door in bijv. een hoge glazen vaas een laagje aarde ( ca. 10 cm.) aan te brengen met de pop daar in. Zet er een takje in zodat de vlinder bij het uitkomen daar tegenaan kan klauteren en ruimte genoeg heeft om de vleugels uit te slaan en op te laten drogen. Span over de vaas een stuk fijn vitrage en zet dat vast met elastiek. Ook interessant om dat proces mee te maken!