Een joekel van een Hortensia snoeien
Goede morgen. Ik zit even in dubio. Ik zou een Hortensia snoeien voor een kennis maar dat malle ding is (bijna) nooit gesnoeid en is zeker 200cm hoog. Ze willen hem echt een heel stuk lager hebben met gevolg dat dit weinig tot geen bloemen op gaat leveren. Als ik tenminste alle takken snoei. Ook zou ik, maar ik heb de struik nog niet gezien, een deel van onderen/in het hart kunnen uitlichten en van de rest bovenin wat kunnen pielen maar het is de vraag of de struik zich daarvoor leent. Het oog wil ook wat. Maar de belangrijkste vraag is volgens mij ........ wat gebeurt er met zo een oude knar als je hem heel hard aanpakt in het najaar of voorjaar. Ik zou toch het najaar kiezen i.v.m. de sapstroom maar ik wil de vraag toch voorleggen om te horen wat een ander daarvan vind. Groetjes.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Misschien een idee om de vraag op een tuinplanten forum te plaatsen? Daar zit vast wel kennis en ervaring op dit gebied. Ook op internet vond ik wel het eea.
Kijk bijv. eens hier en hier voor een video-demonstratie, en hier of hier voor fora.
succes ermee!