...zoals een koolzaadveld, maar wat mag dit zijn?
ik hoop dat de drie foto’s in de collage duidelijk genoeg zijn.
weet iemand van jullie wat dit is. Ik kan eventueel een foto groot bijsluiten.
Het is een veld bij Werkhoven, vandaag gefotografeerd.
dank voor het meedenken, Jeanet
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (14)
Allemaal heel erg bedankt, ook al was er wat commotie.
Het was inderdaad een heel groot veld. We hebben jaren in die omgeving gefietst maar het nooit eerder gezien, ook elders nooit in deze kleur.
Dan Dick voor het verlossende woord, bladrammenas.
Daar ga ik eens op googlen .
dank,
Jeanet
Kijk, op die vroegere onderzoeker uit Wagenngen zaten we te wachten.........!!!
Groet, Minke.
Dit gewas dat hier gefotografeerd is is zeker met de Latijnse naam Raphanus sativus aan te duiden, alleen is het dan de vraag welke gewasnaam hier aan te hangen is want zowel radijs, rammenas als bladrammenas hebben o.a. deze bloemkleur en de gewasvorm. Ik ga hier toch voor bladrammenas gezien de oppervlakte van het perceel. Dit gewas wordt m.n. geteeld om grondaaltjes te bestrijden. Gr. Dick de vroegere onderzoeker uit Wageningen
Oh ja, die roze/lila bloemetjes Jeanet..........
Ik vind de bloem op je foto's lastig te determineren. Gevoelsmatig zeg ik inderdaad eerder Radijs dan Damast, maar weet beide niet echt zeker.
Wel mooi, zo'n lila veld.........!!
Tjerk, ik refereerde naar 10-6 roen ik Koolzaad of witte mosterd opperde en Dick aan Barbarakruid dacht. Hij schreef toen dat hij in Wageningen kruisbloemige had bestudeerd, anders was ik toch nooit op dat idee gekomen, want ik noem zelden namen en zeker geen persoonlijke zaken, ik wilde alleen helpen met dit kruisbloemige plantje, daarvoor kom ik op dit forum.
No hard feelings, gewoon terug naar natuurvragen...
Ingrid
Ik denk dat het een mooi, zomers week-end gaat worden! Geniet allemaal!
Dank voor je reactie Tjerk!
Minke.
@Minke: Ik had het over geïrriteerd, niet over beledigd.
Ik heb er moeite mee, als iemand PERSOONLIJKE dingen van een ander hier publiceert. Dat was de oorzaak van mijn irritatie. Ik wist toen nog niet dat Tjerk Dick moest zijn.
@ikingrid: excuses aanvaard; sorry dat ik misschien fel reageerde; oorzaak: zie hier boven.
Tjerk
"een" in mijn eerste zin moet "even" zijn.
Minke.
Hier schrik ik me dus een helemaal gek van.......
Recent was er een vraag over gele bloemen (koolraap, whatever) en een Vroege Vogelaar (ik denk inderdaad IVN-er Dick, maar ga dat niet eens uitzoeken......) reageerde en schreef dat ie vroeger in Wageningen zich bezig had gehouden met Kruisbloemigen. Ik snap dus dat Ingrid hier naar verwijst, maar blijkbaar de verkeerde naam in gedachten heeft.
Ik begrijp helemaal niets van je extreem agressieve reactie, Tjerk. Het gaat gewoon om een vergissing in naam van iemand die op deze site iets over zijn achtergrond vertelde. Kan gebeuren....... En wat nu de belediging is?
Groet, Minke.