Egels?
Sinds kort komt er bij ons een Egel in de tuin, ik krijg de indruk dat hij onze zonnepitten erg lekker vind, kunnen we dat blijven geven.? we hebben overwogen om een Egelhuis aan te schaffen maar onze tuin is niet zo groot, we hebben wel twee plekken maar daar lopen we regelmatig langs, is dat een probleem.? graag hoor ik wat van U.
m.v.g. Cees Ooteman (Ootje)
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Wij hebben ook een egel in de tuin. Plus een egelhok maar in lente, zomer en herfst slaapt hij/zij het liefst onder de klimop. Dagelijks zet ik een schaaltje voer voor de egel neer: egelvoer koop je in de dierenwinkel. Ik doe er wat brokjes bij die voor jonge katten bestemd zijn. Om te voorkomen dat katten erbij komen heb ik een plastic box met deksel op een verscholen plekje neergezet. Gat gezaagd voor ingang. Daarvoor met een stuk dakbedekking nog een tunneltje gemaakt. Dagelijks is het schaaltje leeg. Als de egel regelmatig in je tuin komt, wil hij er vast ook wel slapen. Zorg maar dat het plekje voor het egelhuis een beetje verscholen is en laat het verder maar met rust.
Succes gewenst. Groet, Tineke