Flueeltjes Hannitsko Geplaatst op 15-11-2022 om 12:46 Deel op Facebook Deel op Twitter Ik dacht een soort korstzwam, maar kan hem niet vinden bij alle korstzwammen.Uit de verte lijken ze eerst geheel zwart, maar van dichterbij meer paars!Weet iemand wat dit is?
Hannitsko Geplaatst op 16-11-2022 om 20:24 Tineke, die is het niet, ziet er heel anders uit.Bedankt voor het meedenken.Tjerk, ja ik denk ook een soort kogelzwammetje.Ze zijn vrij zacht en de grootste is ongeveer een cm groot!
ntrfragmentjes Geplaatst op 15-11-2022 om 15:02 Of misschien de Blauwe korstzwam (Terana caerulera) ?Het is maar een gok! De foto is van de Verspreidingsatlas.Gr. Tineke
tjerknawijn Geplaatst op 15-11-2022 om 13:46 Doet me denken aan kogelzwammen. Daar bestaan nogal wat soorten van. Vaak moet voor determinatie de microscoop er aan gepas komen.Het lijkt wel of er een soort paarse schimmel op zit.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Tineke, die is het niet, ziet er heel anders uit.
Bedankt voor het meedenken.
Tjerk, ja ik denk ook een soort kogelzwammetje.
Ze zijn vrij zacht en de grootste is ongeveer een cm groot!
Of misschien de Blauwe korstzwam (Terana caerulera) ?
Het is maar een gok! De foto is van de Verspreidingsatlas.
Gr. Tineke
gepas = te pas
Doet me denken aan kogelzwammen. Daar bestaan nogal wat soorten van. Vaak moet voor determinatie de microscoop er aan gepas komen.
Het lijkt wel of er een soort paarse schimmel op zit.