FRANJE HOED?
Vraag aan Joost Bak,
Allereerst hartelijk dank voor het opzoeken van de DOOIER GELE MESTZWAM.
Ook voor deze zwammen heb ik mijn twijfel, eerst dacht ik dat het ZWERMINKTZWAMMEN waren maar gezien de dikke steel en de geschubde hoed vraag ik me af of het geen FRANJEHOED is?
Foto is van 16-10-2016 ik plaats nog een foto.
groetjes, Margriet

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Oke, dan ga ik voor de Psathyrella vestita . Dank je wel. gr. Margriet
Kijk ook even op de andere bericht met foto die je geplaatst hebt daar heb ik ook geschreven gr lou
hallo Magriet niet goed gelezen !!
het is de WITTE FRANJEHOED
Psathyrella vestita
gr lou
Hartelijk dank allemaal voor het opzoeken. Ik ga er van uit dat het dan om de zeldzame Psathyrella sacchariolens soort Witsteel franjehoed ( Inktzwam achtigen) blz: 155 van "Welke paddenstoel is dat?" Dus Lou volgens jouw info lijkt het daar het meest op. Toch mooi om weer een zeldzaam exemplaar aan mijn collectie toe te voegen. Groetjes, Margriet
Bijzonder hoor!
hallo Deze in Groenendaal-Heemstede gevonden?
dan is het de witte franjehoed ,deze heb ik 3 jaar geleden voor het eerst gevonden is pas een paar keer gevonden in Nederland Zeer zeldzaam
gr lou
De zwerminktzwam is het in elk geval niet, die heeft niet van de grove korrels op de hoed (zie jonge exemplaren) en een dunnere steel in verhouding tot de hoed. De groeiwijze in zo'n grote groep is die van de glimmerinkzwam, maar ook die is het niet: die heeft veel meer bruintinten. Maar ik ben het eens met Dick dat het wél een inktzwam is....maar welke?
Volgens mij toch één van de inktzwammen. Wat is het formaat van deze paddenstoeltjes? Gr. Dick