Fypronyl & vlooien op hond
Beste mensen;
Onze twee honden hebben (voor het eerst) vlooien, een tijdje terug hoorde ik dat er in sommige natuurgebieden veel fypronyl (ik weet niet precies hoe ik dat moet spellen) wordt gevonden ten gevolge van honden die dit op zich hadden. Ik zoek dus een fypronyl vrije oplossing voor de vlooien. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Onze twee honden hebben (voor het eerst) vlooien, een tijdje terug hoorde ik dat er in sommige natuurgebieden veel fypronyl (ik weet niet precies hoe ik dat moet spellen) wordt gevonden ten gevolge van honden die dit op zich hadden. Ik zoek dus een fypronyl vrije oplossing voor de vlooien. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt!
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Al een paar jaar geleden was er ophef over fipronil doordat het aangetroffen werd in eieren van pluimvee. De insecticide wordt gebruikt tegen bloedluis bij kippen en bij het schoonmaken van de stallen. De laatste tijd wordt de pesticide steeds vaker aangetroffen in natuurgebieden en plassen waar honden regelmatig zwemmen die een vlooienband dragen waar de stof in zit. Maar het is nog steeds een toegestaan middel. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar er zijn dierenartsen die deze banden niet meer verkopen en alternatieven zijn er ook wel. Vraag ernaar bij je dierenarts, zou ik zeggen.
Groet, Tineke