- ben er even heengefietst en de naam opgeduikeld. Hartelijk Dank! voor 't meedenken.
- Sorry, ik wist niet dat 't zo moeilijk ging worden, maar goed ... thnx.
janjoost
Ja Jeanette, Dick, dat ga ik zeker ( ook nog ) doen. Dank iedereen.
jeanette
Het is zeker een den-achtige, Jan-Joost, maar ik lees nu dat je hem in een arboretum hebt gezien. Daar kunnen ze vanuit de hele wereld bomen en struiken vandaan gehaald hebben, dus het lijkt mij het beste als je informeert bij het Arboretum. Die kunnen je vast het goede antwoord geven.
janjoost
Zou het ook een struik kunnen zijn, een conifeer? De plant leek me niet hoger dan een mtr. of 3, 4.
janjoost
Dankje, Dick.
de Naalden, even uit m'n geheugen, zeker 5 cm. ( De plant staat hier niet heel dichtbij ). misschien 6, 7. Vaag hè ... . De appeltjes ca. 2cm. - het zijn geen macro-foto's ...
Weet niet wanneer ik trug ga naar de tuin, Arboretum Trompenburg, Rotterdam.
Ze hebben een app, maar daar heb ik me nog niet "aan gewaagd".
-
Groet.
ivn-er
Het is in ieder geval één van de dennen. Hoe lang zijn de naalden? Grove den is het volgens mij niet, daarvan heb ik nog nooit zulke rode mannelijke bloemen gezien. In mijn bloemenboek van Jean-Denis Godet vond ik er één die het zou kunnen zijn, de arve ook wel bergden genoemd. Gr. Dick
ivn-er
Het is in ieder geval één van de dennen. Hoe lang zijn de naalden? Gove den is het volgens mij niet, daarvan heb ik nog nooit zulke rode mannelijke bloemen gezien. Deze grove den fotografeerde ik 10 dagen geleden op de Zanding bij Otterlo. Gr. Dick
janjoost
Al die Cultivars ...., 't kan ook te gek ≖‿≖
jeanette
Misschien een gekweekte variant, maar daar hou ik me niet zo mee bezig.
Hier een foto die ik net van de Grove den in de tuin maakte.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (14)
Pinus parviflora ( Brevifolia Baasch's Form )
- ben er even heengefietst en de naam opgeduikeld. Hartelijk Dank! voor 't meedenken.
- Sorry, ik wist niet dat 't zo moeilijk ging worden, maar goed ... thnx.
de Naalden, even uit m'n geheugen, zeker 5 cm. ( De plant staat hier niet heel dichtbij ). misschien 6, 7. Vaag hè ... . De appeltjes ca. 2cm. - het zijn geen macro-foto's ...
Weet niet wanneer ik trug ga naar de tuin, Arboretum Trompenburg, Rotterdam.
Ze hebben een app, maar daar heb ik me nog niet "aan gewaagd".
-
Groet.
Het is in ieder geval één van de dennen. Hoe lang zijn de naalden? Grove den is het volgens mij niet, daarvan heb ik nog nooit zulke rode mannelijke bloemen gezien. In mijn bloemenboek van Jean-Denis Godet vond ik er één die het zou kunnen zijn, de arve ook wel bergden genoemd. Gr. Dick
Het is in ieder geval één van de dennen. Hoe lang zijn de naalden? Gove den is het volgens mij niet, daarvan heb ik nog nooit zulke rode mannelijke bloemen gezien. Deze grove den fotografeerde ik 10 dagen geleden op de Zanding bij Otterlo. Gr. Dick
Misschien een gekweekte variant, maar daar hou ik me niet zo mee bezig.
Hier een foto die ik net van de Grove den in de tuin maakte.