Geel/Wit. creuvers Geplaatst op 05-06-2019 om 14:14 Deel op Facebook Deel op Twitter Is dit een Veengeeltje of Citroenvlinder.Gefotografeerd in Weerribben-Wieden.
jeanette Geplaatst op 05-06-2019 om 18:31 Ja...maar dat was wel heel erg ''wishfull thinking'', Coby! Vrouw citroenvlinder is lichter van kleur dan haar feller gekleurde man;..vrouwtjes altijd weer bescheidener...in de dierenwereld.
creuvers Geplaatst op 05-06-2019 om 18:24 Ik dacht je weet maar nooit, de Weerribben-Wieden zijn tenslotte ontstaan door veenafgravingen en ik vond hem wat licht van kleur.
jeanette Geplaatst op 05-06-2019 om 15:56 Een Citroenvlinder- Gonepteryx rhamni.Het Veengeeltje zou wel héééééé bijzonder zijn; dat is een dwaalgast die in de eerste helft van de twintigste eeuw driemaal in Zuid-Limburg is vastgesteld. De dichtstbijzijnde populaties bevinden zich in de Jura en de Vogezen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Ja...maar dat was wel heel erg ''wishfull thinking'', Coby!
Vrouw citroenvlinder is lichter van kleur dan haar feller gekleurde man;..vrouwtjes altijd weer bescheidener...in de dierenwereld.
Ik dacht je weet maar nooit, de Weerribben-Wieden zijn tenslotte ontstaan door veenafgravingen en ik vond hem wat licht van kleur.
Een Citroenvlinder- Gonepteryx rhamni.
Het Veengeeltje zou wel héééééé bijzonder zijn; dat is een dwaalgast die in de eerste helft van de twintigste eeuw driemaal in Zuid-Limburg is vastgesteld. De dichtstbijzijnde populaties bevinden zich in de Jura en de Vogezen.