Deze vraag stelde ik omdat ik verder geen bevredigende informatie over dit onderwerp tegen kwam.
Ingrid en Jeanette, bedankt voor jullie toelichting.
Weer een stukje duidelijkheid omtrent de wonderen van de natuur...
Gr.Dirk
jeanette
Dirk, je stelt leuke vragen!
Volwassen kevers vervellen inderdaad niet meer; het larve-stadium is het 'vreet' stadium waarin ze - afhankelijk van de soort- een aantal keren vervellen.
Ik reageerde niet echt op je vraag omdat daar al een beknopt antwoord op kwam, maar als je er meer over wilt weten, kun je er via deze link onder voortplanting en ontwikkeling punt 6, meer over lezen. De rest is trouwens ook informatief!
Hier een filmpje over een van de keversoorten ( taxuskever)- van ei tot kever-
Dit is gewoon een deel van een (inmiddels leeggegeten) keverlijkje - snuitkever in de hoek van Otiorhynchus. Wat de originele doodsoorzaak was is niet te achterhalen lijkt me - kan ook gewoon ouderdom zijn geweest.
Ingrid4nature
Kevers ontwikkelen zich in ‘t algemeen van eieren tot larven die in verschillende stadia vervellen. Hierna komt het popstadium, waarin de larve meestal zonder beschermend omhulsel/cocon uitgroeit tot volwassen kever.
Deze imago is na verpoppen/uitsluipen op uiteindelijke grootte en vervelt dus niet meer.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Deze vraag stelde ik omdat ik verder geen bevredigende informatie over dit onderwerp tegen kwam.
Ingrid en Jeanette, bedankt voor jullie toelichting.
Weer een stukje duidelijkheid omtrent de wonderen van de natuur...
Gr.Dirk
Dirk, je stelt leuke vragen!
Volwassen kevers vervellen inderdaad niet meer; het larve-stadium is het 'vreet' stadium waarin ze - afhankelijk van de soort- een aantal keren vervellen.
Ik reageerde niet echt op je vraag omdat daar al een beknopt antwoord op kwam, maar als je er meer over wilt weten, kun je er via deze link onder voortplanting en ontwikkeling punt 6, meer over lezen. De rest is trouwens ook informatief!
Hier een filmpje over een van de keversoorten ( taxuskever)- van ei tot kever-
en hier van een az. lieveheersbeestje.
Dit is gewoon een deel van een (inmiddels leeggegeten) keverlijkje - snuitkever in de hoek van Otiorhynchus. Wat de originele doodsoorzaak was is niet te achterhalen lijkt me - kan ook gewoon ouderdom zijn geweest.
Deze imago is na verpoppen/uitsluipen op uiteindelijke grootte en vervelt dus niet meer.