Dan heb ik toch nog een vraag, de mijne heeft van die brede bruine strepen en dat zie ik niet terug in de voorbeelden en daarom twijfelde ik. Is het normaal dat de ene hoornaar brede bruine strepen heeft en een andere niet?
Op de link kun je de verschillen zien en er over lezen.
klari
Ik dacht ook aan een hoornaar en heb dat ook bekeken op internet maar vond de strepen en de grootte niet helemaal overeenkomen. Om welke hoornaar gaat het dan? De grootte heb ik gemeten door er een liniaal naast te houden maar dat ging wel vlug en ik was toch wel een beetje onder de indruk van het lawaai en de omvang van die hoornaar en wenste hem snel naar buiten.
Martin01
Zo te zien een Hoornaar en die zijn inderdaad groot maar 5 cm of langer worden ze niet. Bij 3,5 cm houdt het wel op. Grote insecten worden vaak veel groter ingeschat dan ze in werkelijkheid zijn.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
In dit artikel op Wikipedia staat een filmpje waarin ik hem heb gezien samen met die met de smallere bruine lijnen.
Bedankt voor de antwoorden!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoornaar_(insect)
Dan heb ik toch nog een vraag, de mijne heeft van die brede bruine strepen en dat zie ik niet terug in de voorbeelden en daarom twijfelde ik. Is het normaal dat de ene hoornaar brede bruine strepen heeft en een andere niet?
Dat zal de Europese hoornaar - Vespa crabro zijn, Klari.
Op de link kun je de verschillen zien en er over lezen.
Ik dacht ook aan een hoornaar en heb dat ook bekeken op internet maar vond de strepen en de grootte niet helemaal overeenkomen. Om welke hoornaar gaat het dan? De grootte heb ik gemeten door er een liniaal naast te houden maar dat ging wel vlug en ik was toch wel een beetje onder de indruk van het lawaai en de omvang van die hoornaar en wenste hem snel naar buiten.