Het proces....
Begin augustus heeft een Hageheld vlinder eitjes gestrooid in onze serre gang. De eitjes zijn op 7 september uitgekomen. De rupsjes zijn vandaag 35 mm. Ik las dat ze 80 mm worden. Ik kan nergens iets vinden over de ontwikkeling van ei tot vlinder. De vraag: waar kan ik hier iets over vinden. Het proces leg ik vast via collages. Blad 1
Met vriendelijke groet, Martin Rijkaart van Cappellen, Champ d'Icare, Dordogne, FR
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Dit lees ik in een van de artikelen: De rupsen overwinteren in hun tweede of derde stadia en blijven groeien in de lente voordat ze verpoppen in een cocon in bladafval.
Ik denk dat ze nu in een overwinterings stadium zijn gekomen; Ze zitten allemaal stil op een tak en eten niet meer. Het blijft dus afwachten. Dank voor het aandragen van info. De laatste foto
Wat leuk dat je er op deze manier een collage van maakt. Een vlinderleven in beeld . Complimenten! Als je er dan ook nog goede info bij kunt plaatsen is het een waardevol document.
Levenscyclus van vlinders en meer specifiek van de Hageheld; heb wat bij elkaar gescharreld in de hoop dat je er iets aan hebt, Martin.
Hier, hier, hier , hier hier , hier en hier