Het moet zijn: behalve het lage ras, veel bessen 'Rozannie' zijn de andere eenhuizig. Ik zit daar altijd mee te emmeren
jtuinman
Deze zie je het meest. Is 'Crotonifolia'. De tweede die je veel ziet is 'Rozannie', blijft stuk lager en is tweeslachtig. Daar zit dan meteen de crux dat struik zich minder verspreid dan je zou verwachten gezien ze erg veel worden aangeplant, behalve Rozannie zijn de andere (je ziet ook wel anders bont getekend, bijv. de bladranden) zijn tweehuizig. Is zijn carriere begonnen als 'kamerplant'.
Maar ik heb een vervolgvraag: waarom zie je nooit de soort, gewoon Aucuba japonica, dus hoog en groen? ik heb er nog nooit een in een tuincentrum gezien of aangeplant gezien. Op grond van eigenschappen, groeit op allerlei grond, kan tegen behoorlijke schaduw, rustige achtergrond, kan goed als haag of als leiplant enz. zou je toch verwachten dat er wel vraag naar zou kunnen zijn.
Rietammerman
Ik heb ze ook in de tuin ... Is een Aucuba
chelle
Ja hoor,klopt.Hij krijgt roze/witte kleine bloempjes en dan rode bessen.De vogels zijn er dol op en soms zie je ineens ergens een opduiken.
ivn-er
Nederlandse naam van deze struik is Japanse broodboom en de Latijnse naam is Aucuba japonica. Gr. Dick
rijswijk
Aucuba japonica???????
Ben er niet helemaal zeker van, hoor........ Ben wat meer van de wilde planten, maar kijk ook wel graag naar planten in tuinen. Misschien iemand die het kan bevestigen/ontkennen?????
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Maar ik heb een vervolgvraag: waarom zie je nooit de soort, gewoon Aucuba japonica, dus hoog en groen? ik heb er nog nooit een in een tuincentrum gezien of aangeplant gezien. Op grond van eigenschappen, groeit op allerlei grond, kan tegen behoorlijke schaduw, rustige achtergrond, kan goed als haag of als leiplant enz. zou je toch verwachten dat er wel vraag naar zou kunnen zijn.
Ben er niet helemaal zeker van, hoor........ Ben wat meer van de wilde planten, maar kijk ook wel graag naar planten in tuinen. Misschien iemand die het kan bevestigen/ontkennen?????
Groet, Minke.