Nog een leuk plantje. Staat in mijn gras. Heel rank en fragiel en zonde om overheen te maaien. Ik heb twee foto's aan elkaar geplakt. Een van het totaal (rechts) en een ingezoemd op het bloempje (links).
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
De naam Pinksterbloem is een beetje misleidend: Pinksterbloemen komen al lang vóór Pinksteren in bloei, dat was ook vóór de klimaatverandering al zo....
carinamaria
Volgens mij is het een pinksterbloem.
Cato2013
leuk om te lezen dat je het een mooi plantje vindt, is het ook, maar overal te zien en dan vergeten we dat wel eens.
Heel goed dat je hem laat staan,.Robert; het is een van de planten waar het Oranjetipje haar eitjes op afzet, net als op Judaspenning en Look zonder Look.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
De naam Pinksterbloem is een beetje misleidend: Pinksterbloemen komen al lang vóór Pinksteren in bloei, dat was ook vóór de klimaatverandering al zo....
leuk om te lezen dat je het een mooi plantje vindt, is het ook, maar overal te zien en dan vergeten we dat wel eens.
Het is de pinksterbloem.
Ja, zeker een Pinksterbloem - Cardamine pratensis.
Heel goed dat je hem laat staan,.Robert; het is een van de planten waar het Oranjetipje haar eitjes op afzet, net als op Judaspenning en Look zonder Look.
Bedankt!
Oei tikfout moet Cardamine pratensis zijn
Ccrdamine pratensis - Pinksterbloem
Pinksterbloem