Die bult in het mdden is niet doorslaggevend over de soort, naar de licht cremige in de lengte vezelige steel ( in de lengte) met wat velum is voor mij eigenlijk een zekere Gewone Beurszwam . DE Grijze Slanke Amaniet is meer grijs en is sterk radiaar geribbeld aan de rand.
Ingrid4nature
Ja, zou idd ook Gewone beurszwam - Volvariella gloiocephala kunnen zijn, als je die zo bekijkt vertoont ook deze dergelijke middenbult bij oudere exemplaren en wordt vaak in deze periode waargenomen. Bij beide soorten staan lichte plaatjes aan onderzijde los van de steel.
Blijft moeilijk van foto’s, die zwammen, maar toch leuk en leerzaam om op zoek te gaan. Gr. Ingrid
JoostBak
Jazeker, een gewone beurszwam
sjanivanophemert
Dirk ,Dit lijkt mij een Gewone Beurszwam, gezien de kleur en de steel. Ik ben benieuwd naar nog meer reacties. gr.sjani
dirkslijkhuis
Dank je, Ingrid.
Ingrid4nature
Ik vermoed dat dit een Amanietsoort is en dan is het meest waarschijnlijk een wat oudere Grijze slanke amaniet - Amanita vaginata. Bij oudere exemplaren hoed vlak met verhoging in het midden.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Die bult in het mdden is niet doorslaggevend over de soort, naar de licht cremige in de lengte vezelige steel ( in de lengte) met wat velum is voor mij eigenlijk een zekere Gewone Beurszwam . DE Grijze Slanke Amaniet is meer grijs en is sterk radiaar geribbeld aan de rand.
Blijft moeilijk van foto’s, die zwammen, maar toch leuk en leerzaam om op zoek te gaan. Gr. Ingrid
Jazeker, een gewone beurszwam
Dirk ,Dit lijkt mij een Gewone Beurszwam, gezien de kleur en de steel. Ik ben benieuwd naar nog meer reacties. gr.sjani
Dank je, Ingrid.
Foto 2