insect met groene vleugeltjes
wat is dit voor een insect?
Kleindochter riep: oma een sprinkhaan!
We waren bij Johanna's Hof in Bakkum en ze speelde bij de klimrekken, tot ze ineens dit groene beestje zag lopen tussen de houtsnippers
Maar een sprinkhaan is het niet...wat wel, ik kan het niet ontdekken!

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Geweldig als je dat kan mee- en doorgeven.
Ja hoor, ik plaats je reactie er bij in het album. Ze is ook op de volkstuin van haar vader (onze zoon) vaak in de weer met beestjes die ze vindt. Ze is net 5 jaar geworden.
Ze logeerde vorige week een paar dagen bij ons en heeft toen een soort envelopje zitten plakken en daarin gingen allemaal zaadjes die ze in onze tuin had 'geplukt'. Een zakje vol stokrooszaadjes en papaverzaadjes... zo leuk om haar er zo enthousiast mee bezig te zien. Eén zakje voor haar vader en moeder, en één zakje voor haar zusje. En ook nog allebei versierd met tekeningetjes en de zaaddoos van de stokroos op haar manier.
Zit in de familie hoor...en wij stimuleren het ook natuurlijk!
O, wat leuk om met een fotoalbum voor haar bezig te zijn...hopelijk blijft ze goed kijken en genieten van de natuur, want dat kan een leven lang voor heel veel plezier en verwondering zorgen.
Dank je wel Jeanette, dan kan ik het erbij vermelden in het fotoalbum dat ik voor haar aan het maken ben. Leuk om te weten!
Ik had dit insect nooit eerder gezien.
Hartelijk bedankt voor de snelle oplossing voor onze vraag hoor!
Groetjes van Maro
Het is een Gaasvlieg; daarvan bestaan verschillende soorten, maar dan moet je echt goed de details kunnen zien om er een naam op te kunnen plakken. Prachtige insecten , die niet kunnen steken, en bijzonder nuttig zijn omdat de meeste soorten vrijwel uitsluitend van bladluizen leven.
De meest bekende is de groene gaasvlieg of goudoogje[1] (Chrysoperla carnea).
op een of andere manier zat de foto er niet bij. Het gaat om dit insect.