Insecten/Vliegjes bij ramen
Sinds een paar dagen hebben wij hele colonies vliegjes op onze vensterbank, zodra we ze verwijderen zitten het de volgende dag weer vol met tientallen/honderden vliegjes. Geen idee wat het is en waar ze vandaan komen. Heeft iemand dit eerder gezien en weet wellicht waar het vandaan komt of wat er tegen te doen is ?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Ze lijken op de vliegjes die ik ooit dagen achter elkaar op de vensterbank vond. Het bleken broodvliegjes te zijn. Kwamen uit een beschuitbus die ik jaren niet geopend had. Verschillende keren alle keukenkastjes uitgemest maar de dichte beschuitbus steeds terug gezet. Na verwijdering en zoveelste schoonmaak nooit meer terug gezien.
Zo komen we niet echt verder...
Het zou helpen als je de grootte aangeeft en enkele foto's probeert te maken van een paar verschillende kanten zodat onderdelen van het beestje goed te zien zijn (achterlijf, kop, antennes). Een wat scherpere foto van een beestje zou al helpen. Van een dood exemplaar moet dat wel lukken.
Wil je die dan hier als reactie bij plaatsen? Dan kunnen we hopelijk beter je vraag beantwoorden.
Wie weet reageert iemand anders nog.
Michelle
Die verdwijnen zodra je alles open zet en de volgende dag zijn ze er weer.Wij hadden het vorig jaar ook met warm weer.Maar...wij hadden wel een mierennest.. op een andere plek.
Nogmaals,ik wil me voorzichtig uiten
Michelle
Met de extreme warme dagen van afgelopen week, raakt de natuur van slag en komen allerlei insecten, vliegjes etc.te voorschijn. Is het trouwens binnenshuis?
Heb je toevallig nieuwe kamerplanten aangeschaft? Ligt er fruit in de buurt?
Als het buiten is zou ik me er echt geen zorgen over maken want dan weten de vogels ze wel op hun menu te zetten en te verschalken.
Kan op de foto niet zien welke soort het zou betreffen, maar als het binnenshuis is, kun je ze wegzuigen..., of ramen openen en ze naar buiten laten gaan. Zelf zou ik me er geen zorgen over maken.