Is dit de larve (kokerjuffer) van de schietmot? Picapiú Geplaatst op 04-05-2023 om 20:56 Deel op Facebook Deel op Twitter Gezien in een vijver onderwater in Nijmegen. Obsidentify zit er helemaal naast.Wie herkent deze kokerjuffer? In de omgeving heb ik vorig jaar een schietmot gefotografeerd, dus ik gok op een schietmot.
jeanette Geplaatst op 08-05-2023 om 10:51 Fijn dat je het nog even lat weten; David Tempelman is inderdaad expert op dit gebied.
Picapiú Geplaatst op 08-05-2023 om 10:05 De kokerjuffer is door de expert David Tempelman (mede auteur van 'De schietmotten van de Benelux')geïdentificeerd als de larve van Limnephilus spec.Ook de foto van mijn schietmot is door hem geïdentificeerd als de Limnephilus lunatus.
jeanette Geplaatst op 04-05-2023 om 21:32 Als ik zou moeten gokken zou ik ook voor een Kokerjuffer onbekend - Trichoptera indet gaan.Misschien hier eens even verder zoeken?Of eventueel op het forum van waarneming.nl plaatsen; wel eerst inloggen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Fijn dat je het nog even lat weten; David Tempelman is inderdaad expert op dit gebied.
De kokerjuffer is door de expert David Tempelman (mede auteur van 'De schietmotten van de Benelux')geïdentificeerd als de larve van Limnephilus spec.
Ook de foto van mijn schietmot is door hem geïdentificeerd als de Limnephilus lunatus.
Als ik zou moeten gokken zou ik ook voor een Kokerjuffer onbekend - Trichoptera indet gaan.
Misschien hier eens even verder zoeken?
Of eventueel op het forum van waarneming.nl plaatsen; wel eerst inloggen.