Mijn directe ingeving toen ik deze foto zag: dit is een graphe. Het is een pattison. Ik blijk niet de enige te zijn.
Andre0
Voelde wel hard aan dus..zal wel kloppen...bedankt voor jullie reacties.
tjerknawijn
Enige zekerheid: nog een keer gaan kijken.
tjerknawijn
Waarschijnlijk heb je gelijk.
natuurAMV-VV
Toen ik deze foto zag, dacht ik eerder aan een platte pompoen (witte patisson?) dan aan een paddenstoel. Bovenaan in het midden meen ik een litteken te zien waar de stengel zat. Ook het vermelde formaat (40 cm doormeter) en de regelmaat in het patroon van de 'lobben' doen mij dit vermoeden. De vrucht zou dan wel hard aanvoelen maar dat is niet op te maken uit een foto.
Ben benieuwd.
Groet, Annemie
tjerknawijn
Het is in ieder geval een paddenstoel.
Het zou de gele stekelzwam kunnen zijn (vandaar mijn vraag in mijn vorige reactie).
Andre0
Nee ik heb de onderkant niet bekeken...lag zo plat op de grond dat ik hem dan op moest tillen en dat wilde ik niet
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Nevelzwam met vervormingen
Toen ik deze foto zag, dacht ik eerder aan een platte pompoen (witte patisson?) dan aan een paddenstoel. Bovenaan in het midden meen ik een litteken te zien waar de stengel zat. Ook het vermelde formaat (40 cm doormeter) en de regelmaat in het patroon van de 'lobben' doen mij dit vermoeden. De vrucht zou dan wel hard aanvoelen maar dat is niet op te maken uit een foto.
Ben benieuwd.
Groet, Annemie
Het is in ieder geval een paddenstoel.
Het zou de gele stekelzwam kunnen zijn (vandaar mijn vraag in mijn vorige reactie).
Onderkant bekeken? Stekels of plaatjes?