Hallo, ik ben in paniek want ik heb (29/7/25) in iets meer dan een week tijd 3 kakkerlakken aangetroffen in de keuken.

De eerste was vorige week op het aanrecht naast de kookplaat de tweede een paar dagen later op de muur bij de prullenbakken en gisterenavond 8/8/25 de derde op de eettafel. Ik vind ze alle drie er anders uitzien wel lijken ze allemaal een witte band te hebben achter de ogen, dit is niet echt met de blote oog zichtbaar wel duidelijk op de foto's en film. Google en cgpt zeggen dat het een Duitse kakkerlak nimf is die net verveld is. Weet iemand het verschil tussen een Duitse kakkerlak nimf en een bleke of dwarsbandkakkerlak? Ik kan geen afbeeldingen vinden van Duitse kakkerlak nimf om te vergelijken, als wel nimfen zijn dan zijn ze al bijna volwassen denk ik want ik zie wel vleugels volgens mij.

Ik woon aan de kust, heb geen tuin maar er is wel voor en achter mijn huis veel groen. Er is een kelder in het pand en die is erg goor lijkt mij prima plek voor ongedierte en verder is het hele pand slecht onderhouden en heb ik en mijn buren last van vocht en schimmel. Twee buren een naaste en boven hebben zich gemeld met muizen overlast, ik heb geen muizen waarschijnlijk door dat ik een kat heb. het zou mij niks verbazen als het wel om ongedierte gaat en niet om buiten kakkerlakken zoals de bleke en dwarsband bijv.

Kakkerlakken