katten
Een tijdje geleden meende ik dat in jullie programma over het kattenprobleem werd gesproken; heel veel vogels zijn slachtoffers van katten die op jacht zijn. Ik meende dat toen werd gesproken over een groepje ecologen dat een rechtszaak tegen de staat wil aanspannen omdat in de wet staat dat katten niet zomaar mogen rondlopen in andermans gebied. Wij hebben enorm last van katten, het neemt steeds maar toe. We hebben een terrein van 1,7 ha en het gebied is een groene oase in een gebied met weilanden en bosjes. Kunt u mij zeggen of er inderdaad een rechtszaak aangespannen wordt tegen de staat ivm het laten loslopen van katten? Wat kunnen wij doen?

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (10)
Dit en dit is wat ik over vond op internet. Juridisch lijkt het wel te kloppen, maar heb verder ook niets meer over het verloop vernomen. En de politiek wil er haar handen ook niet aan branden......
Tja, een gedomesticeerd HUISdier waar een enorm commercieel belang mee gepaard gaat. Vraag me ook af waarom vaak wel belasting betaald moet worden voor het hebben van een hond en niet voor buitenlopende katten! En waarom een kat niet chippen en in veel gevallen een hond wel zodat de eigenaar te achterhalen is. En waarom katten niet aangelijnd uitlaten, of zorgen voor een soort ´voliere´ waar ze op terrein van de eigenaar buiten kunnen vertoeven....De kat de bel aanbinden zou wellicht al iets kunnen helpen, maar ook dat gebeurt helaas nauwelijks.
Zelf ervaar ik ook veel overlast van andermans katten die hier hun behoeften komen doen en loeren op de vele vogels, muizen etc,. waarvoor mijn natuurbelevingsterrein juist is ingericht, maar ook te groot is om te omheinen .
Toen ik zelf nog honden had, zag ik hier nauwelijks andermans katten, maar sinds hun dood ook steeds meer helaas. Als je een dergelijk groot terrein hebt is dat niet af te zetten en het is helaas een bekend verhaal dat katten heel veel dieren doden.
Produkten waarin Methylnonylketon verwerkt is worden hiertegen wel te koop aangeboden, maar of dat helpt: geen idee. En ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die ze probeerden te verjagen met een waterpistool.
Misschien dat de redactie er nog eens achteraan kan gaan?