Tijdens een wandeling door het bos kwam ik een soort kever (denk ik) in een verpopping of web tegen. Ik ben erg benieuwd of iemand me wellicht kan helpen met het determineren wat ik precies gefotografeerd heb!
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Bedankt voor je reactie en informatie.
De precieze afmetingen zou ik je niet durven zeggen. Het is een foto van zo’n 4 weken geleden, dus ik ben bang dat ik het kevertje niet meer uit z’n situatie kan redden dan…
Wel bijzonder dat een spin zo’n hele kever weet in te spinnen.
jeanette
'precies' gaat niet lukken.
Het is een kevertje dat ingesponnen is door een spin. Op basis van de vorm van dekschilden, pootjes en antennes zal het een bladhaantje zijn (Chrysomelidae).
Voor meer (indien überhaupt mogelijk) zou een afmeting erg nuttig zijn.
Al met al is het zeker makkelijker om het beestje even terug te zoeken en uit het web te halen - dan is alles veel beter herkenbaar. Best kans ook dat het kevertje nog leeft trouwens als je 'm bevrijdt...
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
Bedankt voor je reactie en informatie.
De precieze afmetingen zou ik je niet durven zeggen. Het is een foto van zo’n 4 weken geleden, dus ik ben bang dat ik het kevertje niet meer uit z’n situatie kan redden dan…
Wel bijzonder dat een spin zo’n hele kever weet in te spinnen.
'precies' gaat niet lukken.
Het is een kevertje dat ingesponnen is door een spin. Op basis van de vorm van dekschilden, pootjes en antennes zal het een bladhaantje zijn (Chrysomelidae).
Voor meer (indien überhaupt mogelijk) zou een afmeting erg nuttig zijn.
Al met al is het zeker makkelijker om het beestje even terug te zoeken en uit het web te halen - dan is alles veel beter herkenbaar. Best kans ook dat het kevertje nog leeft trouwens als je 'm bevrijdt...
Extra foto
Extra foto