Vanmiddag aan getroffen op brandnetel langs snipperpad en sloot.
Ik kom uit bij kleine wespenboktor, maar Zeegers/Heijerman (blz. 93) zeggen daarvan: Herkenning: Moeilijk herkenbaar". Ik denk, dat ik het goed heb, maar je weet nooit ...
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Hij is eigenlijk alleen moeilijk in verband met de andere Clytus spp die er erg op lijken (maar geen tweekleurige antennes hebben!). Die zijn in NL nog niet gesignaleerd, dus de "verwarring" valt over het algemeen wel mee :o)
Groets! Arp
tjerknawijn
Dank je voor de bevestiging, Jeanette!
Tjerk
jeanette
Ja, je hebt het goed, Tjerk,..die zie je nu heel veelvuldig. In mijn natuurbelevingstuin tel ik er zo vier, vijf......
Probeer ook altijd de Latijnse naam te gebruiken/er bij te zetten, want Nederlandse namen veranderen nogal eens.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Bedankt Voor de toelichting, Arp.
Hij is eigenlijk alleen moeilijk in verband met de andere Clytus spp die er erg op lijken (maar geen tweekleurige antennes hebben!). Die zijn in NL nog niet gesignaleerd, dus de "verwarring" valt over het algemeen wel mee :o)
Groets! Arp
Dank je voor de bevestiging, Jeanette!
Tjerk
Ja, je hebt het goed, Tjerk,..die zie je nu heel veelvuldig. In mijn natuurbelevingstuin tel ik er zo vier, vijf......
Probeer ook altijd de Latijnse naam te gebruiken/er bij te zetten, want Nederlandse namen veranderen nogal eens.
Voor de duidelijkheid nog een tweede foto.