Een beetje verscholen in de schaduw groeit en bloeit een leuk struikje met kleine glimmende donkergroene blaadjes en de bloemetjes zijn blauwe toefjes.
Ik vermoed dat ik hem vorig jaar gekocht heb om een kale plek te bedekken en vergeten heb de naam te noteren.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Michelle
Snap ik wel Lida, heeft ook niks met gemakszucht te maken. Je ontwikkelt je eigen systeem dat goed en prettig voor je werkt.
Dus gewoon blijven vragen, en dan proberen wij je te helpen!
Ik hou het nu ook op de Amerikaanse sering, hoewel ik een heel andere voorstelling heb bij sering. Maar een laag struikje blijkt ook te kunnen.
Overigens heb ik naast de tuin ook vele tuinboeken geërfd . Ze zijn behoorlijk oud. Ik moet de tuin niet aanleggen, maar wel mooi houden en vooral leren kennen en dat vind ik uit die boeken lastig. Als ik eenmaal de naam van een plant weet zoek ik verder wel uit hoe ik er mee om moet gaan, snuffelend in die boeken of op het internet . Ik ben zeker niet gemakzuchtig.
Lida
Volgens mij ook de Amerikaanse sering, staat ook bij onze buren. Zeker geen Hebe. Gr. Dick
Heb je niet een goed tuinplantenboek? Daarin kun je dan eventueel aantekeningen maken van welke plant je in de tuin hebt.
Ik heb nog eens gekeken bij mijn opslag uit 2016 . Toen noteerde ik: Hebe addenda petita lila (1) En dat is 'em volgens mij. In 2016 was ik nogal warrig bezig met de tuin.
Lida
Kan momenteel geen direct aanklikbare link platsen...wat een ellende toch met deze site....
https://appeltern.nl/nl/tuinadvies/plantenencyclopedie/ceanothus_thyrsiflorus_var._repens_-_kruipende_amerikaanse_serin