Leest men de antwoorden op het forum eigenlijk wel?
Het valt me op dat er bij veel antwoorden die gegeven worden nooit meer een reactie komt waaruit blijkt of men het antwoord überhaupt gelezen heeft en er blij mee is of niet (kan ook natuurlijk).
Mensen als Jeanette en andere stamgasten doen veel moeite om vraagstellers verder te helpen en besteden daar ook flink tijd aan. Het is beslist niet zo dat alle antwoorden zomaar even uit de linker mouw geschud worden, maar vaak wordt er ook voor de zekerheid nog even nagebladerd in boeken en op andere websites, een link erbij gezocht waar men desgewenst meer info kan vinden etc.
Het is toch een beetje raar - vind ik - dat als je een vraag stelt en iemand anders belangeloos moeite doet om je te helpen, dat er dan vervolgens helemaal geen reactie meer komt ...
Kunnen de mensen hun eigen vragen (en dus de antwoorden) niet meer terugvinden? Of wat is het probleem?
Enigszins verwonderd,
Arp
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (16)
Even voor de duidelijkheid: ik merk geen verschil in het aantal niet-reacties op antwoorden voor of na de recente "verbetering" van deze website........
Groet, Minke.
Het valt mij op dat deze site van Vroege Vogels iets sneller geworden is. Maar naar mijn idee ook een stuk minder aantrekkelijk en niet duidelijker. De foto's worden minder vaak aangeklikt, de antwoorden niet zien of niet beantwoord... Vroeger las ik alles wat er binnen kwam en stuurde fanatiek mijn mooiste plaatjes. Dat doe ik niet meer en dat ligt niet alleen aan mij.
Zou het niet veel simpeler liggen? Omgangsvormen?
Groet, Minke.
Heb nu bij een reactie van mezelf op vraag van een ander en op deze vraag van jou "inschrijven" geactiveerd. Wie weet , gebeurt er wat.
Als ik zelf een vraag gesteld heb, kan ik via "mijn vragen" makkelijk controleren of er een reactie op mijn vraag gekomen is.
Reageer ik op de vraag van iemand anders, dan is voor mij de enige mogelijkheid om te zien of iemand op mijn reactie reageert, terug te gaan naar de vraag zelf. Dat is een nogal omslachtige manier (waar ik niet altijd zin in heb). Overigens is het aantal keren dat ikop iemands vraag reageer beperkt. Zo veel weet ik nou ook weer niet.
Groet,
Tjerk
Hoi Tjerk,
Het gaat me nog niet eens zozeer om het bedanken - mag ook best iets zijn als "Ja duh, daar heb ik niks aan", maar er is dus helemaal geen terugkoppeling of een antwoord gelezen is of niet (ook geen teller op het forum ofzo), dus ik vroeg me ook oprecht af of mensen hun vragen gewoon niet terugvinden of iets dergelijks.
Vinden ze de functies "inschrijven" op een eigen vraag wel of het menu "mijn vragen" - dat soort dingen.
Ik kon ook zelf niet gemakkelijk een functie/optie vinden waarmee ik bijvoorbeeld het "inschrijven" automatisch op "aan" kan zetten voor al m'n eigen vragen of voor alle vragen waar ik heb geantwoord, dus misschien dat sommige mensen verwachten dat ze mail krijgen, maar die komt nooit ... zoiets?
Groets, Arp
Helemaal met je eens, Arp. Een "dank je wel" voor de moeite die iemand gedaan heeft om een vraag te beantwoorden, lijkt me toch het minste wat een vragensteller kan doen.
Vriendelijke groet,
Tjerk