Ga er dan maar van uit dag het de kogelhoutskoolzwam is
hansdimmers
Beste Dick en Joost, foto is genomen in dennenbos, op 6 september. Deze zwam is een cm of 4 groot, stevig en had een soort van putjes uiterlijk.
En dat van de onscherpe foto klopt Dick, was op vakantie en had geen statief mee. Weinig licht dus langere sluitertijd en dan loop je idd de kans op een bewogen foto!
ivn-er
Jammer, ik mis de optimale scherpte maar ook heel belangrijke info over waar en wanneer en over het formaat. Zo alleen op foto is determinatie vaan heelmoeilijk of zelfs onmogelijk. Gr. Dick
JoostBak
Van mij mag je hem zo noemen, hij is bruin en het lijkt me een kogelzwam. Maar de bruine kogelzwam bestaat niet. Kogelzwammen zijn nauwelijks in het veld te determineren, laat staan van een foto. Wat is het formaat? De kogelhoutskoolzwam is fors, meer dan 1 cm, vaak een stuk groter. De rest is klein. Het roestbruin kogelzwammetje is een van de bekendste.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Dan ga ik daar vanuit Joost.
Ga er dan maar van uit dag het de kogelhoutskoolzwam is
Beste Dick en Joost, foto is genomen in dennenbos, op 6 september. Deze zwam is een cm of 4 groot, stevig en had een soort van putjes uiterlijk.
En dat van de onscherpe foto klopt Dick, was op vakantie en had geen statief mee. Weinig licht dus langere sluitertijd en dan loop je idd de kans op een bewogen foto!
Jammer, ik mis de optimale scherpte maar ook heel belangrijke info over waar en wanneer en over het formaat. Zo alleen op foto is determinatie vaan heelmoeilijk of zelfs onmogelijk. Gr. Dick