Minuscule vliegjes
Hi, in onze tuin zitten heel veel minuscule vliegjes. Ze zijn hooguit 1 millimeter groot, ze zitten altijd voor en op mijn gezicht en handen. Als je niet uitkijkt zelfs in je neus. We worden er gek van. Weet iemand wat het zijn en wat we er aan zouden kunnen doen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
De "vliegjes" die zo irritant voor je gezicht rondvliegen zijn zeer waarschijnlijk rouwmuggen. Kan je verder weinig aan doen behalve een beetje met je handen wapperen.
met vr.gr. Edwin
In een tuin zijn ( als je geluk hebt...)heel veel minuscule vliegjes en andere beestjes..dus zonder foto is het onmogelijk er iets zinnigs over te zeggen, Anke.
En over bestrijding van insecten ga ik uberhaupt niets melden. Zelf ben ik vooral blij met alles wat zich in de natuur/tuin aan insecten voordoet, dus leer er mee te leven! Het gaat inmiddels zo ontzettend slecht met de insecten, dus mag je tegenwoordig blij zijn als je daar nog iets van ziet.
Wat je eventueel zou kunnen doen?
Leg overrijp fruit, zoals bijv. meloenschillen ergens achter in de tuin , en zorg voor inheemse planten in je tuin.!
Probeer even een foto van het insect te maken zodat we kunnen zien waar het om gaat. Heel misschien zijn het fruitvliegjes en dan werkt bovenstaande tip prima.