Bedankt voor jullie reacties voeg nog foto bij van de mannelijke Gagel/Pos die stond er vlak bij.
vr. groet Marijke
moltcamp
Hoi Tjerk, sinkieboy en Marijke,
Ik hou het maar op Gagel, Myrica gale, (zonder wilde); in Twente ook bekend als Pos.
sinkieboy
Dit is de vrouwelijke bloeiwijze van de Wilde gagel...de manlijke bloeiwijze heb ik als bestand bijgevoegd ;)
rijswijk
Had ik nog nooit van gehoord!!! Op internet gezocht en denk dat jullie gelijk hebben.
Leuk!
Groet, Minke.
Wontolla83
Dit is Gagel
tjerknawijn
Zou het hele jonge wilde gagel kunnen zijn?
Vriendelijke groet,
Tjerk
marijke_scheffer
In het Buursezand een nat stukje waar ook zonnedauw en de Gentiaan voorkomt en heide.
Helaas geen foto van hele struikje het is een klein struikje groeit in ieder geval niet snel want zie nu voor het eerst dat het rood is (zo kleine klein zijn de bloempjes/blaadjes) en het staat er al jaren......(?)
jeanette
Hoe groot, in wat voor gebied/biotoop....graag meer info bij een vraag, Marijke. Heb je ook een foto van de hele struik?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
vr. groet Marijke
Ik hou het maar op Gagel, Myrica gale, (zonder wilde); in Twente ook bekend als Pos.
Leuk!
Groet, Minke.
Vriendelijke groet,
Tjerk
Helaas geen foto van hele struikje het is een klein struikje groeit in ieder geval niet snel want zie nu voor het eerst dat het rood is (zo kleine klein zijn de bloempjes/blaadjes) en het staat er al jaren......(?)