Een goede optie is ook de groep "Determinatie van planten en dieren" op facebook, daar stel ik ook vaak vragen en heb er meestal snel antwoord. Gr. Dick
DirkSlijkhuis
O.K. Bedankt dames.
jeanette
Eventueel even op het paddenstoelen forum van waarneming zetten, Dirk. Daar krijg je vast een goed antwoord.
DirkSlijkhuis
Ik schat zo'n centimeter.
Ik twijfelde ook al. Wel de hoed maar geen ringetje. Maar je weet maar nooit, toch?
Hier liepen geen koeien. Was een uiterst stil bosgedeelte met bomenstammetjes met veel mos.
Ingrid4nature
Dit is zeker een inktzwammetje met een mooi hoedje, maar ik mis de ring om het steeltje en denk daarom dat het geen Geringde korrelinktzwam / Coprinopsis is. Het zou een Kleine korrelinktzwam / Coprinopsis stercorea kunnen zijn, een kleine algemene soort die je meestal kunt vinden bij koeienvlaaien en in velerlei biotopen.
Welk formaat heeft het zwammetje? Gr. Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Een goede optie is ook de groep "Determinatie van planten en dieren" op facebook, daar stel ik ook vaak vragen en heb er meestal snel antwoord. Gr. Dick
O.K. Bedankt dames.
Eventueel even op het paddenstoelen forum van waarneming zetten, Dirk. Daar krijg je vast een goed antwoord.
Ik schat zo'n centimeter.
Ik twijfelde ook al. Wel de hoed maar geen ringetje. Maar je weet maar nooit, toch?
Hier liepen geen koeien. Was een uiterst stil bosgedeelte met bomenstammetjes met veel mos.
Welk formaat heeft het zwammetje? Gr. Ingrid
Foto 2