heeft iemand enig idee hoe deze plant heet? Heb hemzelf nog nooit gezien. Ik kreeg de foto van een kennis die naar een volkstuin in Dordrecht is geweest.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Leuk om te weten. Dank voor de terugkoppeling! Leuk dat men daar de moeite neemt om je (snel!) te antwoorden.
Dreadlocks..... wat een toepasselijke naam! Gaan we nooit meer vergeten!
Groet, Minke.
NB; op internet kom ik 'm tegen als Amaranthus caudatus (gibbosus) Dreadlocks.
pieta69
goede morgen , al bericht van bestuur Vlijpark. de naam is Amaranthus Dreadlocks.. Het is een plant die wordt gezaaid en gekweekt. is 1 jarig.
Heb een foto bijgestuurd van Internet toen ik hem even wilde bekijken. Allemaal bedankt voor het meedenken.
Erg leuk om zo achterde naam te komen gr Pieta
pieta69
Minke, hartelijk dank voor je reactie in advies. Ik ben bij die plant gaan kijken. de kleur heeft overeenkomst. Maar ik vind de bloeiwijze zo apart. Net of er allemaal bolletjes onder elkaar bloeien. De plant is gezien in het vlijpark, een volkstuin in Dordrecht. Daar heb ik de foto nu naar gestuurd(zij hebben een site) met de vraag of zij me kunnen vertellen hoe de plant heet. Je hoor het nog van me gr Pieta
rijswijk
Hallo Pieta,
Amaranthus caudatus?
Groet, Minke.
pieta69
beste ivn-er . Ik heb gekeken bij Celosia Plumosa, maar dat zijn planten die gelijk boven de pot een pluim geven. de plant op de foto lijkt me naar boven te groeien en dan bloemen in een streng te geven.
We komen er wel achter, en denk ik wel dat het in de familie zit van de Celosia.
pieta69
bedankt, ga ik doen.
ivn-er
Ik zou eens gaan kijken bij Celosia plumosa. gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Leuk om te weten. Dank voor de terugkoppeling! Leuk dat men daar de moeite neemt om je (snel!) te antwoorden.
Dreadlocks..... wat een toepasselijke naam! Gaan we nooit meer vergeten!
Groet, Minke.
NB; op internet kom ik 'm tegen als Amaranthus caudatus (gibbosus) Dreadlocks.
Heb een foto bijgestuurd van Internet toen ik hem even wilde bekijken. Allemaal bedankt voor het meedenken.
Erg leuk om zo achterde naam te komen gr Pieta
Amaranthus caudatus?
Groet, Minke.
We komen er wel achter, en denk ik wel dat het in de familie zit van de Celosia.