Wie weet van welk beestje dit de nimf is?
Er zijn nimfen van verschillende blindwantsen die er op wel wat op lijken. Maar ik vind er geen met die rood/groen gestreepte tekening en rode oogjes. Misschien is dit slechts in 1 vervellingsstadium?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Hij zat op (uitgebloeid) fluitenkruid in het Amsterdamse Bos. Dat was op 4 juni. Geschatte grootte ca 4 - 5 mm.
Op de foto’s is het niet heel duidelijk te zien maar hij heeft rode oogjes. Het achterlijf was roze/roodachtig met groen gestreept en op elk van de zwarte dekschildjes in aanleg zitten twee lichte vlekjes. Ook de kop is zwart.
Ik zal nog wat meer foto’s laden.
jeanette
Inhderdaad, veel gelijkende soorten en dan komt het aan op zoveel mogeljk informatie, zoals waarop, in wat voor biotoop...
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (13)
Op de foto’s is het niet heel duidelijk te zien maar hij heeft rode oogjes. Het achterlijf was roze/roodachtig met groen gestreept en op elk van de zwarte dekschildjes in aanleg zitten twee lichte vlekjes. Ook de kop is zwart.
Ik zal nog wat meer foto’s laden.
Inhderdaad, veel gelijkende soorten en dan komt het aan op zoveel mogeljk informatie, zoals waarop, in wat voor biotoop...