Ik zit te luisteren zoals gewoonlijk op zondag morgen naar vroege vogels en hoor iets over het Noorderpark in Amsterdam-noord.

De vertrekkende stadsecoloog Melchers is vol lof over het noorderpark vanwege vogels/riet ed waar ik vlakbij woon .

Nu is mijn vraag is de heer Melchers wel eens aan de overkant van het kanaal geweest in het vliegenbos ?

Want als hij daar komt zie je iets verschrikkelijks vergeleken met zeg pakweg een jaar of 6/7 geleden , ze hebben dat mooie stukje bos volkomen naar de haaien geholpen door overal door dat bos paadjes te maken waar mensen met hun honden doorheen kunnen baggeren wat ze dus ook doen .

Ook gaan ze er een nieuw fietspad doorheen maken waardoor de weinige vogels die er nu nog zijn helemaal vertrekken .

En ik kom er zeer regelmatig al gedurende de jarten 70 van de vorige eeuw toen het nog een echt bos was zonder asfalt paden ,

En dan kan de heer Melcher wel de havik af en toe zien in het noorderpark en de ijsvogel en dat de buizerd er slaapt erg leuk natuurlijk allemaal , maar de ijsvogel broede in het vliegenbos evenals de havik en de bosuil en de sperwer .

En ik vrees dat dat allemaal verdwijnt zo het niet al verdwenen is door de komst van mensen die in noord zijn komen wonen en alles weten van geld en computers maar geen bal weten/hebben met natuur .

Misschien iets als laatste daad voor de heer Melcher om nog iets positiefs te doen om dat te behouden dat wat een mooi stukje bos was voor de vogels en alle andere bosbewoners ?

mvg Karel Buitenkamp - Amsterdam-noord.