En zo lopen er nu twee verschillende beesten hier rond....
jeanette
Nee, het zal een ander insect zijn; die van jou heeft bruine strepen over het lijf en geel op de kop..... Heb je er nog meer foto's van? dan graag hierbij plaatsen.
deGraaff
Hallo Jeanette,
Dit is geen nieuwe vraag, maar een toevoeging op de vraag van Menno.
Ik ga er van uit dat we het over hetzelfde beestje hebben. (-:
jeanette
De Graaff: voor een nieuwe vraag graag een nieuw topic aanmaken, want anders gaan antwoorden door elkaar heenlopen. Je kunt als reactie op je eigen vraag een tweede of derde foto plaatsen. Dan blijft het bij elkaar.
deGraaff
Ik weet niet hoe het beest heet, maar denk dat ik een betere foto heb.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Vermoedelijk is dit een Megascolia Maculata...ook wel Mammoet wesp genaamd.
Hier een aardig stukje erover in Trouw van vriend Koos Dijksterhuis.
En zo lopen er nu twee verschillende beesten hier rond....
Nee, het zal een ander insect zijn; die van jou heeft bruine strepen over het lijf en geel op de kop..... Heb je er nog meer foto's van? dan graag hierbij plaatsen.
Hallo Jeanette,
Dit is geen nieuwe vraag, maar een toevoeging op de vraag van Menno.
Ik ga er van uit dat we het over hetzelfde beestje hebben. (-:
De Graaff: voor een nieuwe vraag graag een nieuw topic aanmaken, want anders gaan antwoorden door elkaar heenlopen. Je kunt als reactie op je eigen vraag een tweede of derde foto plaatsen. Dan blijft het bij elkaar.
Ik weet niet hoe het beest heet, maar denk dat ik een betere foto heb.
Van het zomer gezien in kroatie,omgeving Zadar.
cm of 6 zeker!
Misschien deze: vrouw Campsomeris quadrimaculata ?
Desalnietttemin: graag altijd meer info, ook over de grootte......want ook dat is van belang zoals te zien op de bijgevoegde afbeelding.
Menno , om je goed te kunnen helpen willen we wel graag wat informatie, zoals waar, was het in binnen- of buitenland en in wat voor biotoop?