Vanmiddag gevonden op dorens van een bramenstruik: eitjes op steeltjes!
Wat mooi en wonderlijk om te zien. En tot mijn verbazing lukte het er een paar foto's van te maken met mijn compact camera.
Is er nog iets te zeggen over wat er uit die eitjes zou kunnen komen ?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Mooi Tjerk,
in het verleden heb ik ook eens de larve eruit zien kruipen. Heb toen een serie op Waarneming geplaatst. En ik denk ook wel op VV.
nu heb ik een paar dagen geleden drie foto’s bij VV geplaatst. Daar kun je zien dat er al een larve in groeit.
ze zitten bij mij vooral op de Kogeldistels..
gr.Henny
Bedankt. Ik ben benieuwd. Afwachten dus. Mocht ik vermeldenswaard zien, dan laat ik dat wel weten.
Oja,. en ik had er een loep bij liggen waardoor ik regelmatig keek of er enige activiteit was.
Iedere dag even fotograferen, en dan zie je de kleur veranderen en komt er iets van een streepjestekening te voorschijn. Maar heel lastig allemaal om te kieken hoor.
Henny had er een paar prachtige foto´s van.
En je moet je net het geluk hebben dat je ze op zo´n goede moment ziet uitkomen....
Als het eitje leeg is zie dat ook wel; dan is het wit en wat stomper, alhjoewel ik ook bij een ander eitje een gaatje in het midden van de zijkant aantrof, maar de anderen meer aan de onerkant.
Daarna heb ik het takje weer op de plek waar ik het had gevonden in de tuin gezet. De larven ga dan na een paar dagen op zoek naar bladluizen.
Succes ermee Tjerk!! Hoop dat het je lukt.
Wat bijzonder allemaal en wat een mooie serie van die uitkomende larve.
Ik heb één eitje meegenomen in een doosje met luchtgaatjes. Ben benieuwd of er bij mij ook een larve uit komt. Moet ik nog iets speciaals doen of is het een kwestie van afwachten en geluk hebben ?
In ieder geval weer bedankt Jeanette!
En dit komt er dan uit....pieperdepiep klein,
Wat geweldig Tjerk!! Ik heb er hier ook al een stel gevonden. Het zijn de eitjes van een Gaasvlieg, hoogstwaarschijnlijk van het Goudoogje.
Nog een tweede foto (omdat ik het mooi vind)