Wat ik me afvraag is het volgende

Ik hoor hooguit 5 minuten geleden iets over een levende spons van ca 2 meter groot die ze hebben gevonden in de zee en er uitgevist hebben en nu ten toon gesteld is

Nu is mijn vraag , waarom halen ze toch alles uit de zee om het zogenaamd te onderzoeken voor de wetenschap

Hebben we nog niet genoeg ellende veroorzaakt op het land met onze ongebreidelde hebzucht naar macht en geld ?

En heel veel wetenschappers hebben totaal niets met flora of fauna , maar willen o zo graag iets onderzoeken wat totaal zinloos is voor de zelfde flora en fauna maar zoals gewoonlijk weer voor toepassingen waar weer lieden rijk van kunnen worden ! ( waar dezelfde wetenschappers trouwens van die lieden zeer vaak enorme sommen geld toebedeeld van krijgen voor hun onderzoeken !!! )

En wat ik kwalijker vind , is dat vroege vogels mensen aan het woord laat die bezig zijn met al het mooie wat zich onder de zeespiegel bevind wel weer even willen exploiteren en er zoals gewoonlijk enorme sommen geld aan te verdienen zonder zich af te vragen wat er het doet met de flora /fauna .

Want ik heb geen enkele kritische noot gehoord !