Als ik zeg arbitrair, weet ik dus niet zeker of het niet zo is. Ik geef alleen aan dat zelfs de meest deskundige mycoloog met russula's als specialiteit, deze niet met zekerheid op naam zal kunnen en willen brengen op basis van deze foto......
tjerknawijn
@Cato: die vraag heeft volgens mij weinig zin; wordt een soort welles - nietes ..
Één opmerking: purperrode russula komt volgens mij in naaldbossen, onder fijnsparren, voor. Lijkt me in Zuidlaardermeergebied niet zo waarschijnlijk.
Vriendelijke groet,
Tjerk
Cato2013
dag Joost, weet jij dan zeker dat het NIET zo is?
JoostBak
Het is vrijwel onmogelijk om een russula van een foto op naam te brengen, dus purperrode russula is nogal arbitrair
Cato2013
volgens mijn boek de purperrode russula.
groeten Cato
ivn-er
Ik denk ook één van de rode russula's. Zonder info over bomen in de omgeving een grote gok. Met microscoop na sporenonderzoek met zekerheid te determineren. Gr. Dick
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
@Cato: die vraag heeft volgens mij weinig zin; wordt een soort welles - nietes ..
Één opmerking: purperrode russula komt volgens mij in naaldbossen, onder fijnsparren, voor. Lijkt me in Zuidlaardermeergebied niet zo waarschijnlijk.
Vriendelijke groet,
Tjerk
dag Joost, weet jij dan zeker dat het NIET zo is?
volgens mijn boek de purperrode russula.
groeten Cato
Ik denk ook één van de rode russula's. Zonder info over bomen in de omgeving een grote gok. Met microscoop na sporenonderzoek met zekerheid te determineren. Gr. Dick