Plakkers in huis
Sinds gisteren ( 24/7) zijn er opeens meerdere vlinders in m’n huis. Ik denk dat t zogenaamde plakkers ( limantria dispar) zijn. Ik heb al geprobeerd ze naar buiten te krijgen, maar ze vliegen graag weer mee naar binnen. Hoe komt dat en hoe zorg ik dat ze levend naar buiten gaan en blijven?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Helemaal goed, Nanneke!
Ik heb ook al weken de plakker buiten en binnen zitten. Dan doe ik me hor open en dan gaat de plakker weer naar buiten.Er is mij een tip en uitleg gegeven door hennepen en jeanette.Zie forum datum 10-07. Daarover lees je info van de plakker, leuk om te lezen. vr gr everdien
Van mij mogen alle vlinders, zowel nacht- als dagvlinders, een plekje in mijn huis zoeken :-)
Goed zo, Nanneke...fijn dat je er zorgvuldig mee omgaat.
Misschien zijn er bij toeval ergens in huis eitjes afgezet? Of zaten er misschien eitjes op iets wat binnen is gezet, of zo... ...Als er ramen open staan en er ligt brandt komen ze mischien binnen, mogelijk dat er in de buurt een nestje zou zijn geweest....... ik verzin ook maar iets.
Kun je niet proberen er een foto van te maken, Nanneke?
Lijken ze hier op?
Probeer ze te vangen, in bijv. een glas en schuif er gelijk nadat ze daar inzitten een papiertje oid voor en zorg dat ze niet kunnen ontsnappen.
Buiten loslaten en zorgen dat ze niet terug naar binnen kunnen vliegen. Even deuren dicht, horren er voor, verzin maar iets...
Laat maar weten of het lukt en een foto zou helpen.