Goed zo Tjerk; fijn dat je het nog even laat weten.
tjerknawijn
Vanmorgen reactie op vliegenforum waarneming.nl op de door mij voorgestelde kandidaat ( C. asiliformis) : "Lijkt mij een uitstekende kandidaat , duim"
Groet,
Tjerk
jeanette
Die kende ik nog niet, en zie dat die in mijn buurt ook hele maal niet voorkomt. Toevallig had ik net zelf de eerste Viltvlieg gezien...vandaar. Sorry!
Lijkt me dat je goed zit met die naam, Tjerk.
tjerknawijn
Ik had de vlieg ondergebracht bij de viltvlieg en op waarneming.nl om determinatie via het forum gevraagd. Als reactie kreeg ik de mededeling, dat ik fout zat en beter kon kijken bij Chrysopilus. Dat heb ik gedaan en een mogelijke kandidaat zou volgens mij C. Asiliformis (geelpootschubsnipvlieg) kunnen zijn. Dat heb ik op het forum genoemd. Mocht ik een reactie daaropp krijgen, dan horen jullie dat wel.
tjerknawijn
Heb bij beide soorten op waarneming.nl gekeken. Gezien het "kortharige" denk ik toch aan een viltvlieg. Misschien zet ik deze vlieg nog op het forum van waarneming.nl
Jeanette en Jan bedankt voor jullie reactie.
JancoGrave
Denk dat je moet zoeken op snipvlieg (gezien zijn bouw), welke soort weet ik niet. Gr. Jan
jeanette
Lijkt me een van de soorten Viltvlieg, Tjerk; mooit beestjes inderdaad die hun naam eer aan doen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Goed zo Tjerk; fijn dat je het nog even laat weten.
Vanmorgen reactie op vliegenforum waarneming.nl op de door mij voorgestelde kandidaat ( C. asiliformis) : "Lijkt mij een uitstekende kandidaat , duim"
Groet,
Tjerk
Die kende ik nog niet, en zie dat die in mijn buurt ook hele maal niet voorkomt. Toevallig had ik net zelf de eerste Viltvlieg gezien...vandaar. Sorry!
Lijkt me dat je goed zit met die naam, Tjerk.
Heb bij beide soorten op waarneming.nl gekeken. Gezien het "kortharige" denk ik toch aan een viltvlieg. Misschien zet ik deze vlieg nog op het forum van waarneming.nl
Jeanette en Jan bedankt voor jullie reactie.
Denk dat je moet zoeken op snipvlieg (gezien zijn bouw), welke soort weet ik niet. Gr. Jan
Lijkt me een van de soorten Viltvlieg, Tjerk; mooit beestjes inderdaad die hun naam eer aan doen.
Misschien Thereva nobilitata? Zie info.
Nog een foto.