Tja....kun je doen, alleen is het geen wilgenkatje..... maar zoals gemeld, de rups van de Grote beer.
friggehjgmailcom
Ik ga voor een Wilgenkatje
jeanette
De rups van de Grote beer - Arctia caja kan zo'n 6 cm. groot worden, en dat is voor een rups al heel wat! Vaak worden beestjes groter geschat dan ze in werkelijkheid zijn.
Er komt trouwens een prachtig gekleurde vlinder uit; op de link is meer informatie over deze vlinder te vinden.
Ingrid4nature
Is geen zoogdier hoor en ook niet zo groot als schoenmaat 45, maar wel een flinke rups die zich best snel voort kan bewegen en daardoor indruk maakt. Ik vond deze ook geweldig om te zien! (Zie foto)
Ingrid4nature
Dit is de rups van de Grote beer /Arctia caja, waarschijnlijk op weg naar een plek om te verpoppen tot een prachtige dagactieve spinneruil.
Gr. Ingrid
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Tja....kun je doen, alleen is het geen wilgenkatje..... maar zoals gemeld, de rups van de Grote beer.
Ik ga voor een Wilgenkatje
De rups van de Grote beer - Arctia caja kan zo'n 6 cm. groot worden, en dat is voor een rups al heel wat! Vaak worden beestjes groter geschat dan ze in werkelijkheid zijn.
Er komt trouwens een prachtig gekleurde vlinder uit; op de link is meer informatie over deze vlinder te vinden.
Gr. Ingrid