Dit beestje vond ik in de plantenbak met bloembollen. Het at eerst, maar daarna als een zwart coconnetje aan het blad vastgeplakt. Is het een lieveheersbeestje of toch wat anders?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Bedankt voor je antwoord! Heb het even opgezocht en het lijkt wel te kloppen. Dat kevertje zat ook op de plant en er zitten inderdaad lelies in de pot.
Karin
pudding4brains
Die bloembollen, daar zullen Leliebollen tussen hebben gezeten lijkt me...
Dit ziet eruit al larven van het Leliehaantje (Lilioceris lilii) - nog geen poppen dus(!) De larven dragen een dekje van uitwerpselen om ze minder aantrekkelijk te maken voor predatoren.
Op deze foto heb ik een gecamoufleerde en een "schoongemaakt" naast elkaar gezet.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Bedankt voor je antwoord! Heb het even opgezocht en het lijkt wel te kloppen. Dat kevertje zat ook op de plant en er zitten inderdaad lelies in de pot.
Karin
Die bloembollen, daar zullen Leliebollen tussen hebben gezeten lijkt me...
Dit ziet eruit al larven van het Leliehaantje (Lilioceris lilii) - nog geen poppen dus(!) De larven dragen een dekje van uitwerpselen om ze minder aantrekkelijk te maken voor predatoren.
Op deze foto heb ik een gecamoufleerde en een "schoongemaakt" naast elkaar gezet.
Groets, Arp